آخرین اخبار
کد مطلب: 80940
ساختمان شهرک غرب به چه کسي مي رسد؟
گزينه مدنظر دولتي ها براي وزارت علوم/ ميانه روي؛ خصوصيت مدنظر دولت براي وزير آينده علوم
تاریخ انتشار : 1393/07/22
نمایش : 2675
هجمه هاي اخير اصلاح طلبان به روحاني در شرايطي شکل گرفته که رئيس دولت يازدهم نزديک به يک ماه ديگر فرصت دارد تا وزير جديد علوم را به مجلس شوراي اسلامي معرفي کند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از دانا، رفتار و گفتار اين روزهاي روحاني به شدت داد و فرياد اصلاح طلبان را درآورده و حالا به نظر مي رسد رئيس دولت يازدهم در ماجراي انتخاب وزير جديد علوم، تحقيقات و فناوري نيز با چالش هاي جديدي از سوي اين جريان روبرو شود.

اصلاح طلبان در روزهاي اخير و به خصوص بعد از بازگشت حسن روحاني از نيويورک به شدت وي را تحت فشار قرار داده اند. اين اقدام اصلاح طلبان نيز از ۲ حالت خارج نيست. اول اينکه اين جريان درصدد عبور از روحاني هستند و از سوي ديگر نيز قصد دارند تا با عبور از روحاني، فضا براي بازگشت خود به عرصه سياست را فراهم سازند.

در اين بين اما هجمه هاي اخير اصلاح طلبان به روحاني در شرايطي شکل گرفته که رئيس دولت يازدهم نزديک به يک ماه ديگر فرصت دارد تا وزير جديد علوم را به مجلس شوراي اسلامي معرفي کند.

۵۰ روز پيش بود که مجلس شوراي اسلامي با اکثريت آراي خود اولين کارت قرمز وزراي دولت يازدهم را به فرجي دانا، وزير علوم کابينه روحاني نشان داد و بعد از ظهر همان روز بود که خبر رسيد رئيس جمهور محمد علي نجفي، گزينه ناکام وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته را به عنوان سرپرست موقت اين وزارتخانه معرفي کرده است و و حالا نزديک به ۴۰ روز ديگر فرصت باقي است تا رئيس جمهور وزير جديد را به مجلس معرفي کند.

اين البته در شرايطي است که از اردوگاه دولتي ها خبر مي رسد اين جريان براي انتخاب وزير آينده قصد دارد يک گزينه معتدل را به مجلس معرفي کند تا بدينوسيله حساسيت هاي به وجود آمده در بين نمايندگان مجلس نهم را خنثي کنند. از همين رو تلاش ها براي پيدا کردن گزينه اي با خصوصيت ميانه روي آغاز شده است.

طي هفته هاي گذشته نيز خبر رسيد که حسن روحاني قصد دارد اين بار براي وزارت علوم يک گزينه معتدل نزديک به اصولگرا را به عنوان وزير آينده علوم معرفي کند تا بدين وسيله مشکلي نيز در مجلس شوراي اسلامي به وجود نيايد. از همين رو نام ۴ گزينه به عنوان گزينه هاي اصولگراي مدنظر روحاني مطرح شد.

صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و از جمله معدود شخصيت هايي است که در دولت هاي مختلف سمت داشته است. اين استاد دانشگاه صنعتي شريف، سابقه وزارت امور خارجه کشورمان در دولت دهم را نيز دارد. سورنا ستاري نيز عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف و عضو شوراي انقلاب فرهنگي بوده و سابقه مدير عاملي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت کشور را نيز دارد. معاون فعلي علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد نخبگان فرزند سرلشکر شهيد منصور ستاري نيز هست و يکي از گزينه هاي محتمل اين وزارتخانه به شمار مي رود. حسن صدوق نيز دبير کل سابق کميسيون ملي يونسکو در ايران و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي بوده و در حال حاضر مشاور سازمان محيط زيست نيز مي باشد.

انتخاب يک گزينه از بين اصولگرايان بي شک با هجمه هاي جديد اصلاح طلبان نيز همراه خواهد شد و اختلاف و شکاف به وجود آمده بين دولت و اصلاح طلبان را نيز افزايش خواهد داد. حالا بايد منتظر ماند و ديد که کدام يک از گزينه هاي مطرح شده در بين چهره هاي ميانه رو به عنوان گزينه اول دولت براي تصدي وزارت علوم معرفي خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس